Érzékenyítő tréningek a BKK-nál
Novemberben a BKK dolgozóinak három alkalommal tartottak érzékenyítő tréninget az Egyetemes Tervezés Információs és Kutatóközpont (ETIKK) munkatársai.
A tréning első részében az ETIKK szakmai vezetője bemutatta központunkat, beszélt az egyetemes tervezésről, majd pozitív illetve negatív példák bemutatásával mutatott rá ennek fontosságára.
A prezentációt követően az utcán folytatódott az érzékenyítés. A tréning résztvevői egyszerű feladatokat kaptak: vásárlás, ügyintézés az ügyfélszolgálati irodában, melyeket kerekesszékben vagy bekötött szemmel kellett megoldaniuk. Tapasztalataikat aztán, melyek elég egybecsengőek voltak, a tréning utolsó harmadában beszéltük át.
A bemutatók talán legfontosabb tanulsága az volt, hogy folyamatos egyeztetésre van szükség, egy új projekt megkezdése előtt elengedhetetlen az érintettek megkérdezése, ellenkező esetben a közlekedési eszköz vagy csomópont, rámpa egyes csoportok számára használhatatlan lesz vagy csak körülményesen, veszélyes helyzeteket előidézve lesz használható.