Automata nyitógomb tesztelése metróüzemben

A metrószerelvények ajtajainak szelektív kinyitása mind a látássérültek, mind a kerekesszékesek számára nehézséget jelent. A mindenki számára elfogadható megoldás érdekében egyeztetésre gyűltünk össze az ETIKK, BKK, BKV és a MVGYOSZ képviselőivel a M4-es metró II. János Pál pápa téri állomásán. Köztudott, hogy ezen a vonalon a szerelvények vezető nélkül, távvezérléssel közlekednek. A megbeszélés során nyilvánvalóvá vált, hogy mindkét fogyatékos csoport számára balesetveszélyes az a koncepció, hogy az utasnak nyomógombbal kell kinyitni az ajtót.

A kerekesszékeseknek a gomb az ajtóval szemben legtöbb esetben elérhetetlen, illetve ha egy ajtó előtt nagyobb tömeg gyűlik össze, a rendelkezésre álló idő nem elegendő a fel- és leszállásra. A látássérülteknek megtalálni az ajtót, azon belül a gombot ennyi idő alatt megoldhatatlan feladat. Egyhangúan minden résztvevő egyetértett azzal, hogy az egyetlen és biztonságos megoldás az, ha a továbbiakban minden ajtót vezérléssel nyitnak és zárnak. Ugyanez érvényes az M2-es vonalán közlekedő szerelvényekre is.

Közösségi megosztás