Biztonsági öv tesztelése a budapesti alacsonypadlós villamosokon
https://emploi.corsica/services-civiques/tabs est un médicament prescrit par le medecin, et qui doit se prendre en accompagnement d'un régime hypocalorique et très faible en gras. Ce médicament est destiné aux personnes en surpoids, et particulièrement quand le surpoids crée des conditions physiques particulières, comme le diabète, ou l'hypertension artérielle.
Több hónapja húzódik egy fontos kérdéskör a mozgássérültek világából. Vajon lehet e szállítani mopeddel, elektromos székkel közlekedő sérült embereket a BKK és BKV akadálymentesített járművein?
Elvileg igen a válasz, de az élet rácáfolt erre. Több alkalommal lehetett látni a médiából, hogy mopeddel és elektromos kerekesszékkel közlekedő sérült embereket nem vette fel az adott járaton a sofőr. Különböző kifogásokra hivatkozva megtagadták a felszállást. Ezek az esetek egyre jobban elharapóztak ezért az Egyetemes Tervezés Információs és Kutatóközpont (ETIKK), Mozgássérültek szervezetei, Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) egységei leültek a témával kapcsolatban egyeztetni. A beszélgetés során kiderült, hogy téves információk keringenek, jelenleg nincs egyértelműen rögzítve sehol, hogy a fent említett segédeszközöket használók milyen formában és előírásnak megfelelően szállíthatók.
Jelenleg több akadálymentes tömegközlekedési eszköz is rendelkezésre áll a zavartalan közlekedésre például 4-6, 1-es villamos 4-es metró és sok alacsonypadlós busz. Elmondható, hogy az eszközpark alkalmas akadálymentes közlekedés igénybevételére. A probléma ennek pontos meghatározásában rejlik. Többször amiatt nem szálhatott fel a mozgásában sérült ember mert a moped akkumulátora robbanásveszélyes stb. Ezek a feltevések nem igazak. Minden ilyen segédeszköz zárt rendszerű akkumulátorral van szerelve mely gondozásmentes és nem balesetveszélyes.
A megbeszélésen sikerült rögzítenünk, megállapodnunk abban, hogy a BKK üzletszabályzata módosításra kerül és ezáltal pontosan rögzítve lesznek a szállítással kapcsolatos feltevések és felelősségi körök. Ugyanakkor az is rögzítésre kerül, hogy a biztonságos szállítás előfeltétele az adott segédeszköz biztonságos rögzítése. Ezért az ETIKK, MBE, MEOSZ, BKK, BKV együttesen helyszínre vonult a Hungária kocsiszínben található Combino és Caff márkájú villamosok felülvizsgálatára. Ezekben a villamosokban az általunk javasolt biztonsági övek felszerelését teszteltük, különböző segédeszköz bevonásával. Többek között, moped, eletromos kerekesszék, mechanikus aktív kerekesszék. A felszerelt övet extrémebb körülmények között is kipróbáltuk 30Km/h vészfékezést indítványoztunk, hogy kiderüljön 100-200Kg közötti terhelést is kibírja az eszköz. Alap esetben a Magyarországon felírható eletromos székek átlagos önsúlya 100Kg amihez társul még az utasa így jön ki a 100-200Kg közötti önsúly.
A tesztelés sikeres volt, ezek alapján lesznek biztonsági övvel felszerelve az összes alacsony padlós villamosok.
Videók: https://youtu.be/DDM381lZ5zs https://youtu.be/qYlFqpNOquA