Érzékenyítő tréningek a BKK-nál

Novemberben a BKK dolgozóinak három alkalommal tartottak érzékenyítő tréninget az Egyetemes Tervezés Információs és Kutatóközpont (ETIKK)  munkatársai.

A tréning első részében az ETIKK szakmai vezetője bemutatta központunkat, beszélt az egyetemes tervezésről, majd pozitív illetve negatív példák bemutatásával mutatott rá ennek fontosságára.

A prezentációt követően az utcán folytatódott az érzékenyítés. A tréning résztvevői egyszerű feladatokat kaptak: vásárlás, ügyintézés az ügyfélszolgálati irodában, melyeket kerekesszékben vagy bekötött szemmel kellett megoldaniuk. Tapasztalataikat aztán, melyek elég egybecsengőek voltak, a tréning utolsó harmadában beszéltük át.

A bemutatók talán legfontosabb tanulsága az volt, hogy folyamatos egyeztetésre van szükség, egy új projekt megkezdése előtt elengedhetetlen az érintettek megkérdezése, ellenkező esetben a közlekedési eszköz vagy csomópont, rámpa  egyes csoportok számára használhatatlan lesz vagy csak körülményesen, veszélyes helyzeteket előidézve lesz használható.

wp_20161111_001 wp_20161117_007 wp_20161117_005 wp_20161117_003

Közösségi megosztás