A tesztcsoport akcióban – szükség van az Egyetemes Tervezés Információs és Kutatóközpontra

Amikor az ATV stábja nálunk forgatott az első negyedévben és belépett az Egyetemes Tervezés Információs és Kutatóközpontba, éppen tervezők és kerekes székes emberek együtt tervezték egy kis busz belső terét, annak érdekében, hogy minél több felhasználónak alkalmas legyen.

Az ETIKK kutatóközpont műhelyrészlegében 6 fő vett részt a tesztelésben, kettő személy manuális kerekesszékkel, három fő elektromos kerekesszékkel, egy személy pedig scooter-rel négy mérnök segítségével.

Egyre nagyobb problémát jelent, hogy elterjedőben vannak a technikai fejlődéssel az elektromos meghajtású eszközök, amelyeknek viszont a helyigénye és fordulóköre is nagyobb a tervezési szabványban használt alapméretnél, ami a kisebb kézzel hajtható kerekesszékre vonatkozik, és sajnos a tervezők leginkább csak a minimális méreteket veszik figyelembe.

A busz alapterületét a padlón egy síkbeli négyzetháló jelezte. amin kijelölésre került az ajtó és az ajtó nyitásának helyigénye.

A tesztelést a későbbiekben 3D modell vált majd fel a későbbi kutatási fázisban.

A fenntarthatóság mellett a minél több ülőhely és összehajtható kerekesszékes tárolóhely kialakítása is szempont volt, ez az Európai Unióhoz mérve is mintaértékű projekt.

Nagy sikere volt a tesztelésnek, aminek az lett az eredménye, hogy a reményeknek és várakozásoknak megfelelően a korábbi buszokhoz képest több kerekesszék és hozzátartozói, kísérői is szállíthatóak lesznek, és ez a kapacitásbővülés lehetővé teszi majd a rövidebb szállítási idő elérését és a gyakoribb, rövidebb idő alatt történő rendelkezésre állást is.

A fejlesztőmérnökök is azt mondják, szükség van a tesztcsoportra, és további méréseket is végezni fognak szoros együttműködésben.

Fontos a sikeres tervezés szempontjából, hogy a tervezők együtt dolgozzanak velünk.

busz felmérés sérült emberek bevonásával busz felmérés sérült emberek bevonásával

Közösségi megosztás