A közösségi közlekedés akadálymentességének javítása az egyetemes tervezés koncepciójának felhasználásával

Az utóbbi években egyre nagyobb figyelem összpontosul a közösségi közlekedés és a közösségi terek akadálymentességére. A fokozott érdeklődés az Európai Unió közlekedéspolitikáján is látszik, amely a korlátozott mobilitású utasok biztonsághoz való jogát célozza. Jelentős különbségek tapasztalhatók a közösségi terek és a közlekedési infrastruktúra tervezésére vonatkozó helyi szabványok terén. Ráadásul, egyes városok eltérő stratégiákat alkalmaznak a közösségi közlekedés hozzáférhetőségének javítására.

Az “Akadálymentes város mindenkinek – a tömegközlekedés akadálymentességének javítása az egyetemes termtervezés koncepciójának felhasználásával” című tanulmány, amelyet a Varsói Egyetem Szociológiai Intézet készített, ismerteti az Európai Unió jelenlegi közlekedés-politikájának kilátásait a korlátozott mobilitású utasokra vonatkozólag. Ezen túlmenően bemutat egy olyan programtervezetet, amely négy integrált tevékenységből tevődik össze.

A tanulmány keretét az egyetemes tervezés koncepciója képezi, melyet elsőként az Észak Karolinai Állami Egyetem Egyetemes Tervezés Központja írt le. Ez a dolgozat a Varsó akadálymentesítésének javítását célzó esettanulmányra épül.

Folytatás a csatolmányban

Közösségi megosztás